۱۳۹۶ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

77 درصد بی‌سوادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند!



چهره کریه ستم مضاعف بر زنان میهن امان که از زمان بروی کار آمدن رژیم زن‌ستیز آخوندی ابعاد بی‌سابقه‌ای به خود گرفته است، اکنون خود را در تمامی زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و به‌ویژه آموزشی به نمایش گذاشته است.
در تازه‌ترین آمارهای ارائه شده حکومتی سخن از وجود نرخ ۷۷ درصدی بیسوادی در میان زنان کشور به میان آمده است. به گزارش سایت حکومتی انتخاب (۹ فروردین ۱۳۹۶) رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در دیکتاتوری ولی‌فقیه، با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: «سال ۱۳۹۵، ۴۸۰ هزار نفر در نهضت سوادآموزی ثبت نام کردند که ۳۶۰ هزار نفر از این جمعیت یعنی حدود ۷۷ درصد خانم و مابقی آقا بودند که این آمار نشان می‌دهد نرخ بی‌سوادی و تمایل به ادامه تحصیل در دختران و زنان بیشتر است».

ترجمان این جملات همان سیاست معروف حکومت ولایت‌فقیه در رابطه با خانه‌نشین کردن زنان می‌باشد. بر این منطق و با نگاهی به آمار و ارقام‌های رژیم به‌خوبی می‌توان روند به حاشیه راندن بیش از نیمی از آحاد جامعه را به ثبت رساند. به موازات سرکوب گسترده‌ای که دیکتاتوری خامنه‌ای علیه زنان میهن امان ساری و جاری کرده است، باید به قوانین ارتجاعی و ضد زن در این رژیم سرکوبگر نیز اشاره نمود که برای مثال اخراج آنان از ادارات و محیط‌های کارگری، تبعیض شدید جنسیتی، سیاست‌های مخرب برای ازدواج‌های زودهنگام، نبود امکانات و سهمیه‌های آموزشی برای زنان تنها گوشه‌ای از این ستم مضاعف را به نمایش می‌گذارند.

همچنین این میزان از نرخ بیسوادی در میان زنان در پاره‌ای از مناطق کشور مانند استان‌های به‌شدت ضربه خورده مانند سیستان و بلوچستان، لرستان و ایلام و کردستان و چهارمحال بختیاری و بویراحمد و یا استان‌های جنوبی و کرمان بسیار فراتر از آمار و ارقام‌های دستکاری شده از سوی دولت آخوند روحانی می‌باشند.
برای نمونه همین سایت حکومتی در خبری به تاریخ ۸ آذر ۱۳۹۴ در رابطه بحران بیسوادی زنان در استان خوزستان که بروی دریایی از نفت و گاز خوابیده است، اعتراف کرد: «در منطقه هویزه ٤٠ روستا هستند که از نظر ترک تحصیل دختران وضع مشابهی دارند. در همه این روستاها دختران چند ‌سال بیشتر درس نمی‌خوانند. روستاهای این منطقه همه عرب‌زبان هستند و درس خواندن و مخصوصاً زبان فارسی را خوب یاد گرفتن برای بچه‌ها خیلی مهم است. وقتی نمی‌توانند مدرسه بروند، خیلی سرخورده ‌می‌شوند؛ چون امکان پیشرفت و کار را از دست می‌دهند. روستای یزدنو نسبت به بقیه روستاها جمعیت خوبی دارد؛ اما آمار ترک تحصیلش بسیار بالاست».

اخیراً رژیم آخوندی تارنمایی بنام «اطلس زنان» را راه‌اندازی کرده است که در یک گزارش آن، به موضوع بیسوادی گسترده در میان زنان کشور نیز اشاره شده است. برای نمونه بر اساس داده‌های این سایت وابسته به دولت آخوند روحانی، از جمله تأکید شده است که شهرهای جنوبی ایران در صدر فهرست بی‌سوادی دختران هستند، بطوریکه استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان با ۱۱ شهر دارای رتبه نخست در این زمینه می‌باشند. در رده‌های بعدی نیز استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و شرقی در رده‌های قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر