۱۳۹۵ بهمن ۸, جمعه

نشستن برای مدت طولانی سرعت پیر شدن را افزایش می‌دهد



آژانس ایران خبر :۹۵/۱۱/۴
مطالعات زیادی در باره اثرات زیانبار نشستن منتشر شده است، اما یک تحقیق جدید بسیار تکان دهنده است.
دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در شهر سن‌دیه‌گو اخیرا میزان سلامتی ۱۵۰۰ زن را اندازه‌‌گیری کردند. آنها متوجه شدند زنانی که در طول روز بیشتر نشسته‌اند و فعالیت کمی می‌کنند سلول‌هایی دارند که از نظر بیولوژیکی ۸ سال پیرتر از زنان همسن و سال خودشان است.
اگر بخواهیم دقیق‌تر سخن بگوییم، زنانی که در طول روز بیش از ۱۰ ساعت می‌نشینند و کمتر از ۴۰ دقیقه در روز به فعالیت‌های بدنی متوسط تا شدید می‌پردازند، «تلومرهای» کوتاه‌تری دارند. تلومرها کلاهک‌هایی هستند که در انتهای رشته DNA قرار دارند و از کروموزم‌ها حفاظت می‌کنند.
معمولا تلومرها همراه با سن کوتاه می‌شوند، اما سلامتی و شیوه زندگی هم می تواند این فرایند را تندتر کند. تلومرهای کوتاهتر می توانند باعث بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان شوند.
همه این‌ها نشان می‌دهد که یک زندگی نشسته چقدر می تواند به ما آسیب برساند. چاقی، دیابت و مشکلات قلبی همگی با نشستن زیاد در طول روز ارتباط دارند. و از ۲ حالت خارج نیست، یا شما اهمیتی به این موضوع نمی‌دهید، و یا هنوز پیام لازم را نگرفته‌اید.
بر اساس این تحقیق، از هر ۴ آمریکایی یکنفر در طول روز اصلا هیچ فعالیت بدنی انجام نمی‌دهد- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید این افراد هرچه بیشتر با خطر حمله قلبی، دیابت و سرطان روبرو هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر