۱۳۹۵ دی ۱۶, پنجشنبه

               


علم بهتر است یا ثروت



حتماً در دوران کودکی با این موضوع انشاء برخورد داشته‌اید که علم بهتراست یا ثروت و حتماً با یک شرح مبسوط جواب می‌دادید ثروت و مورد تشویق هم قرار می‌گرفتید، اما در حاکمیت آخوندها جواب این سؤال چیست؟ جهت گیری هر دولتی باید آموزش رایگان باشد ولی امروزه موضوع هزینه‌های آموزش خودش به یکی از سنگین‌ترین هزینه‌ها برای فرزندان این آب و خاک تبدیل شده است با یک نگاه به اعداد و ارقام و مطالبی که در نشریات خود رژیم گفته می‌شود می‌توان نتیجه گرفت که آموزش هم به کالای لوکس و بقول یکی از کارگزاران رژیم برای از ما بهتران شده است:
آخوند علیرضا سلیمی مسئول ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی می‌گوید: «در حال حاضر شاهد هستیم، عده‌یی از ما بهتران از همه امکانات استفاده می‌کنند، در حالی که عموم مردم با مشکلات عدیده‌ای برای رتق و فتق امور درسی فرزندانشان مواجه هستند؛ به‌طوری که امروز حتی برخی خانواده‌ها توان تهیه لوازم‌التحریر و کیف و کفش بچه‌های خود را ندارند و در مقابل برخی افراد عرش‌نشین این‌گونه شهریه‌ها را می‌پردازند». 

در مورد شهریه‌ها قبل ازهر چیز خوب است به آمار و ارقام خود رژیم توجه کنیم.

نشریه حکومتی ایران می‌نویسد: «بر اساس اعلام آموزش و پرورش کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران 2 میلیون و 22هزار تومان و سقف آن 5 میلیون و 5955هزار تومان است. در متوسطه اول کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره 2 میلیون و9900هزار تومان و بیشترین میزان آن 6 میلیون و 856هزار تومان است. در متوسطه دوم کف شهریه در این دوره 3 میلیون و 780هزار تومان و سقف آن 8 میلیون و 419هزار تومان است. همچنین در دوره پیش دانشگاهی کمترین میزان شهریه 4 میلیون و 725هزار تومان و بیشترین میزان آن 10میلیون و 524هزار تومان است». 

و همین هزینه‌های سنگین هم که به‌اصطلاح مصوب و قانونی است هم رعایت نمی‌شود و در عمل پای مبالغ بالاتری در میان است.

آخوند علیرضا سلیمی مسئول ساماندهی شهریه مدارس غیردولتی می‌گوید «اخبار، اطلاعات و اسنادی داریم که حتی شهریه‌های نزدیک به ۲۰ میلیون تومان در تهران از خانواده‌ها اخذ شده است». 

حتماً به‌ذهن می‌زند این اخاذیها مربوط به مدارس غیردولتی است و مدارس دولتی رایگان و یا کم هزینه هستند اما در نشریات خود رژیم می‌خوانیم: «شهریه‌ای که مدارس از خانواده دانش‌آموزان دریافت می‌کنند تفاوت چشمگیری با آنچه آموزش و پرورش اعلام می‌کند، دارد». 

امروزه اگر در حاکمیت آخوندها مواجه شدید با موضوع انشاء علم بهتراست یا ثروت به‌جای نوشتن ده خط بدون مکث بنویسد البته ثروت!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر