۱۳۹۶ تیر ۲۹, پنجشنبه

به سلامتی ایران عزیز!



روز چهارشنبه 28تیر 96روزنامه‌های آخوندی مطلبی درباره پالایشگاه ”ستاره خلیج‌فارس“ چاپ کردند که بسیار بسیار خواندنی است!

روزنامه آفتاب اقتصادی در این مورد نوشته: سال 1383قرار شد این پالایشگاه ساخته شود، شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت به‌عنوان کارفرما و دو شرکت هندی و ایرانی دیگر به‌عنوان کنتراتچی وارد این پروژه شدند. سال 1385قرار شد این پالایشگاه و دیگر پالایشگاههای نفتی ایران، به‌صورت شرکتی اداره شوند، یعنی به نوعی ”ملی“ یعنی خصوصی شوند و این کار هم انجام شد و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تبدیل شد به شرکت ستاره خلیج‌فارس که سهامش را هم بخشی از شرکت نفت با یکی دو شرکت اندونزیایی و ایرانی (صندوق بازنشستگی صنعت نفت) خرید و کار ادامه پیدا کرد. سال 86این شرکت به یه یک کنسرسیوم متشکل از چند شرکت آلمانی و ایتالیایی و ایرانی فروخته شد اما آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها سال 1387به علت تحریم‌ها ول کردند و رفتند!

کار ساخت پالایشگاه هم به این ترتیب به رکود خورد تا سال 1389که سپاه پاسداران با قرارگاه خاتم‌الانبیائش وارد شد و 90درصد سهام پالایشگاه را خرید و 10در صد باقیمانده را هم بین شرکتهایی که بیشتر پوششی برای دور زدن تحریم‌ها بودند تقسیم کردند!
کار پالایشگاه پیش می‌رفت تا رسیدیم به سال 1393و دولت یازدهم وارد شد و با یک هدیه 650میلیون یورویی از حساب ”تسهیلات صندوق توسعه ملی“ کار ساخت آن را دوباره روی دور می‌اندازد.
آن هدیه 650میلیون یورویی یک پیآمد دیگر هم داشت و آن سهیم شدن کمپانی ”تاپیکو“ از زیرمجموعه‌های ”تامین اجتماعی“ در مالکیت پالایشگاه به میزان 49درصد بود. جهت اطلاع خوانندگان، تاپیکو از کمپانی‌های عضو سوپر هولدینگ ”شستا“ یا همان سازمان تأمین اجتماعی است که بعد از احمدی‌نژاد به کام اصلاح‌طلبان فرو رفت (وزرا و نمایندگان باند اصلاحات) !

و اینطوری همه چیز به خیر و خوشی تمام شد!
پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به میزان 51به 49بین سپاه پاسداران و اصلاح‌طلبان تقسیم شد و همه چیز به خیر و خوشی خاتمه یافت تا این همکاری، نمونه‌ای باشد از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی!
بیخود نبود که زنگنه وزیر نفت روحانی در مناسبتی گفت: ”خیلی‌ها دوست داشتند میان وزارت نفت و قرارگاه دعوا درست کنند، تحریک هم کردند، اما تأکید می‌کنم در تمام این مدت چیزی جز صفا و دوستی میان ما حاکم نبود چون خواسته هردوی ما، سربلندی ایران عزیز است“زنگنه از سردار عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا هم به‌صورت ویژه تشکر کرد و او را «دوست و برادر خوب» خودش خواند“.

و به این ترتیب مشکل سربلندی ایران عزیز هم حل شد!

زیرنویس... ... ... ... .
کلیه تاریخ‌ها و عدد و رقم‌ها از مقاله روزنامه حکومتی آفتاب اقتصادی 28تیر 96گرفته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر