رژیم ولایت‌فقیه در مواجهه با بحران‌های گسترده‌ی اقتصادى و سیاسى حاکم بر کشورمان فاقد یک راه حل جامع و بن‌بست گشاست.
این فقدان عیان راهى به جلو، بسیار بیشتر از قبل نیاز حیاتى رژیم ولایت به آویختن به "ریسمان نجات" ینگه دنیا را علنى کرده و تلاشهاى دیپلوماتیک براى حفظ تتمه ى برجام و ابراز مستمر تعهد رژیم به برجام به روشنى نشان میدهد که رژیم از فشل شدن این تعهد و بازگشت دوباره ى تحریم ها چقدر در هراس هست.
سخنرانى دیروز ترامپ در مجمع عالى ملل متحد بیانگر سیاست کاملا متفاوت با دوران سیاست مماشات بود. سیاست مماشات با رژیم ولایت‌فقیه اگر چه دردوران اوباما به سطح بسیار فاجعه بارى براى مردم و آزادیخواهان ایران رسیده بود، ولى وجه اصلى سیاست امریکا با هر رئیس جمهورى در سالهاى بعد از انقلاب ٥٧ بوده و بعد از اشغال عراق و تقدیم آن به ایادى رژیم، واقعا به مثابه ى مهمترین عامل حفظ رژیم قرون وسطائى ولایت‌فقیه و مکمل اختناق لگام گسیخته ى پاسداران و ایادى جنایتکار، عمل کرده و ضررهاى جبران ناپذیرى به جنبش دموکراتیک مردم ایران وارد کرده است.
علیرغم برخوردارى از این گشاده دستى و خرج کردن امریکا از جیب مردم و مقاومت ایران براى نزدیک شدن به رژیم، نظام فقاهتى به خاطر ماهیت رفرم ناپذیر و ضد تاریخى خود نتوانسته بود در بنیان به خواست امریکا جواب بدهد و نگرانى هاى این ابرقدرت را برطرف بکند. بهر حال شواهد و قرائن حاکى از تغییر کیفى سیاست امریکا هست و این براى حکومت آخوندى یک فاجعه محسوب میشود. آخوندها خودشان بیشتر از هر کس دیگرى به عمق تنفر اجتماعى مردم ایران از این حکومت و پتانسیل انفجارى و انقلابى جامعه واقف هستند، سرکوب خشن هر حرکت اجتماعى نه براى تفنن و مزاح، بلکه سیاست راهبردى و اصلى بقاى حکومت آخوندى است. براى لگد زدن به زیر، اخوندها به آویزان شدن به "چنگک" بالا نیاز حیاتى داشته اند، با توجه به زمینه ى درون ایران و آتشفشان در حال غریدن خشم مردم ایران که هر روز شعله هایش در جائى و بهانه اى بیرون میزند، آخوندها امید داشتند که این در به همان پاشنه ى آشنا خواهد چرخید؛ اما سخنرانى ترامپ نشان داد که امریکا دست خود را از پشت رژیم کشیده است. رژیم در یک عکس العمل غریزى نوشت که "متن سخنرانى ترامپ توسط منافقین و اسرائیل" نوشته شده بود که واضح است که درد اصلى از "منافقین" است و گنجانیدن نام کشور دیگرى براى تخفیف درد ضربه ى دریافت شده هست.
به نظر میرسد که برجام روزهاى اخر حیات خود را میگذارند و اعلام سیاست راهبردى امریکا در مورد رژیم که قرار است در نیمه ى اکتبر اعلام بشود، حاوى اخبار ناگوارى براى جسم بیمار و منحوس رژیم هست. این تحولات را از هر سو بنگریم، با توجه به اعتلا ى مجدد جنبش مردم ایران، با توجه به نمایش قدرت اخیر و بى بدیل آلترناتیو دموکراتیک ایران در انتخاب مسئول اول جدید مجاهدین یعنى خانم زهرا مریخى، با توجه به چند پارگى عمیق در سر حکومت آخوندى، بیانگر این است که مجاهدین و مقاومت ایران، علیرغم این که متن سخنرانى ترامپ را ننوشته اند، اما با مقاومت براى آزادى با فداى حداکثر از جان و مال خویش و تاکید بر خواست مردم ایران براى سرنگونى رژیم فقیه در حال نوشتن تاریخ پایان و زمان انقراض حکومت ضد ایرانى و فاسد آخوندى هستند!.