از نتایج غیرمنتظره این بازیها پیروزی قهرمانان بحرین و ازبکستان بود. بحرین در این بازیها به ۱۲ مدال طلا دست یافت و ازبکستان ۲۱ مدال طلا را از آن خود کرد.

جوانترین برنده مدال در بازیهای جاکارتا بونگا نیماس بود که با سن ۱۲ سال و ۱۳۰ روز برنده مدال برنز رشته اسکیت زنان شد. ژانگ می نی از چین جوانترین قهرمانی بود که به مدال طلا دست یافت. وی در روز تولد چهاردهمین سال زندگیش، مدال طلای شیرجه از سکوی ۱۰ متر را از آن خود کرد.

مسن ترین قهرمان شرکت کننده در بازیهای آسیایی بامبانگ هارتونو، از اندونزی، با ۷۸ سال بود که توانست مدال برنز آسیایی را در رشته بریج مختلط به دست آورد. پراناب باردان، از اندونزی با ۶۰ سال سن، در رشته بریج دو نفره، مسن ترین قهرمانی بود که به مدال طلا دست یافت.
در پایان دو هفته رقابت، سرانجام چین با بردن ۲۸۹ مدال (۱۳۲طلا، ۹۲نقره، ۶۵برنز) و ژاپن با بردن ۲۰۵ مدال (۷۵طلا، ۵۶نقره، ۷۴برنز) و کره جنوبی با ۱۷۷مدال (۴۹طلا، ۵۸نقره، ۷۰برنز)
در مکانهای اول تا سوم رده بندی بازیهای آسیایی قرار گرفتند.

کشور میزبان اندونزی با ۹۸ مدال، ازبکستان با ۷۰ مدال و ایران با ۶۲ مدال در رده های چهارم تا ششم قرار گرفتند. چین تایپه ۶۷ و هندوستان ۶۹ و قرقیزستان ۷۶ مدال بردند که از مجموع مدالهای ایران بیشتر بود، اما به خاطر تعداد مدالهای طلا، بعد از ایران قرار گرفتند.
ژاپنیها در این دوره از بازیها چهره یی بسیار درخشان از خود نشان دادند. آنها در این بازیها به هزارمین مدال طلای بازیهای آسیایی خود دست یافتند. 
ریکاکو ایکی، شناگر ۱۸ ساله تیم ملی زنان ژاپن با بردن ۶ مدال طلا و ۲ نقره، به عنوان قهرمان قهرمانان بازیهای آسیایی شناخته شد.
نتایج ایران
از ایران تعداد ۳۷۸ ورزشکار زن و مرد در بازیهای جاکارتا شرکت کردند. ۲۸۰ ورزشکار مرد و ۹۸ ورزشکار زن. 
طبق معمول از پدیده های عجیب مسابقات بین المللی تعداد هیات سرپرستی [ماموران امنیتی و کنترل] هیات رژیم بود. تعداد آنها در بازیهای اندونزی ۲۱۴ نفر بود که همه را متعجب کرده بود.
تیم ایران در این بازیها ۶۲ مدال در مجموع کسب کرد: ۲۰ طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز. تقریبا نیمی از مدالها در ورزشهای رزمی به دست آمد.
در ورزشهای پایه یعنی شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی، تیم ایران ضعیف ترین چهره را داشت. در شنا هر ۴ شناگرد مرد ایرانی از دور مسابقات حذف شدند و به جایی نرسیدند. در ژیمناستیک که اساسا شرکت نداشتند و تنها ۴ ورزشکار مردی که در ژیمناستیک هنری شرکت داشتند اوت شدند.
در دوومیدانی هم که ۱۰ ورزشکار مرد و دو ورزشکار زن شرکت کرده بودند، به ۲ مدال طلا: حسین کیهانی در دو ۳۰۰۰ متر با مانع و احسان حدادی در پرتاب دیسک و امیر مرادی در دو ۱۵۰۰ متر به مدال نقره دست یافتند.


مدالهای ایران در کشتی ۵طلا و ۳ برنز، در کاراته ۲ طلا، ۳نقره و ۳ برنز، در ووشو ۲ طلا و ۴ نقره، در کوراش یک طلا، یک نقره و ۲ برنز، در کبدی ۲ طلا، تکواندو ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، در وزنه برداری ۲ طلا، یک نقره و یک برنز، در والیبال یک طلا و در کوهنوردی هم یک طلا بود.
تیم بسکتبال ایران در مسابقه فینال در برابر چین شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
تیم فوتبال ایران در این بازیها در دور مقدماتی با یک پیروزی ۳ بر صفر در برابر کره شمالی و باخت ۲ بر صفر مقابل برمه و تساوی صفر بر صفر با عربستان به دور یک چهارم صعود کرد اما در آن جا در مقابل تیم کره جنوبی با نتیجه ۲ بر صفر تن به شکست داد و از دور رقابتها حذف شد.
در آخرین دوره بازیهای آسیایی در تهران، قبل از روی کارآمدن رژیم ملاها، ایران با ۳۶ مدال طلا، ۲۸ نقره و ۱۷ برنز در مکان دوم رده بندی مدالها بعد از ژاپن و بالاتر از چین و کره جنوبی و اسراییل ایستاده بود. نزدیک به نیم قرن بعد، از نکبت و نحوست حاکمیت رژیم آخوندی، جایگاهی بهتر از ششم در پشت سر اندونزی و ازبکستان نصیب ایران نشد. 
ورزشکاران ایرانی در رشته های شنا و شیرجه، بدمینتون، بوکس، دوچرخه سواری، سوارکاری، فوتبال، ژیمناستیک هنری، هندبال، جوجیتسو، سامبو، قایقرانی، پاراگلایدر، سپاک تاکرا، اسکوآش، سه گانه و والیبال ساحلی به هیچ مدالی دست نیافتند و از دور مسابقات حذف شدند.