امروز حسن روحانى، تدارکچى ولایت‌فقیه، در مجمع عمومى ملل متحد به حرافى خواهد پرداخت.
در بعد از قیام کمرشکن دی‌ماه و آتشفشان مرداد ماه در نزدیک به دویست شهر بزرگ و کوچک کشور، مشخص شد که رژیم در محاصره‌ی مردم ایران گرفتار شده و راهى جز تسلیم و یا نابودى ندارد. قدرت‌های بین‌المللی با درک شرایط داخل کشور و براى تطابق خود با مسیر تحولات و هم چنین منافع دراز مدت خود در منطقه، پرونده‌ی امدادهاى غیبى، علنى، نقدى، تسلیحاتى، نفتى، مالى و سیاسى خود را بستند. پرونده‌ی شرم‌آور که در آن بمب باران، کشتار و به بند کشیدن مقاومت ایران به نیابت از جانب رژیم بخش‌های سیاه و عمده‌ای را تشکیل میدهد که واقعا هدفى جز نابودى تام و تمام مقاومت را دنبال نمیکرد.
در صحنه‌ی کنونى هنوز تظاهرات بزرگ هموطنان علیه حضور روحانى آغاز نشده است، اما تجمع بزرگ نمایندگان انجمن‌های ایرانى در نیویورک و تظاهرات موضعى برخى از هموطنان در مقابل کاروانسراى محل اقامت روحانى در صدر اخبار بین‌المللی قرار گرفته است. چرا؟ مگر نه اینکه مدعى بودند، نه فقط رژیم جنایتکار، بلکه تمامى هیئت تعزیه‌داران پلید و آرایشگران رنگ رنگ مزدور و مخالف نماهای بد نژاد، که مجاهدین در ایران پایگاهى ندارند؟ مگر نبود که میگفتند مردم ایران چهل سال شکنجه و سنگسار و دار و تجاوز و شلاق و فساد و اختلاس را به نوید دهندگان برابرى زن و مرد و لغو حکم اعدام و منادیان آزادی‌های سیاسى و برابری‌های اجتماعى را ترجیح میدهند؟ مگر نبودند که میگفتند و هنوز هم البته با تزلزل در صدا و تذبذب میگویند که اگر قرار است مجاهدین رژیم را سرنگون بکنند انها در کنار رژیم قرار خواهند گرفت؟ "ها! چه شد؟" *.
رهبر مقاومت ایران، آقاى مسعود رجوى، در پیامهاى متعدد خود در فرداى قیام دی‌ماه به چند نکته‌ی مهم اشاره کردند که شاید برجسته‌ترین آنها این بود که قصد جامعه‌ی بین‌المللی از فشار آوردن به رژیم تغییر عادت رژیم است و هدف مقاومت تغییر خود رژیم، و هم اینکه کل حکومت ولایت‌فقیه با تمامى دسته بندیهاى درونى آن، قادر به ارائه راه حل جدى براى تفوق بر بحران سرنگونى را ندارد و رژیم در استیصال محض به سر میبرد.
البته که جنایت و سرکوب تا روز آخر این حکومت ادامه خواهد داشت و مسیر سرنگونى رژیم با اتکا به کانونهاى شورشى با مسیر یک راهپیمائى در روز آفتابى بهارى متفاوت خواهد بود، اما جالب اینجاست که همین حرفها را از جانب دیگرانى بشنویم که تا دیروز روز در جمع سینه چاکان روباه بنفش، مشغول تکرار هذیانهاى سیاسى بودند که الان حکومت ولی‌فقیه مسلط بر نصف جهان اسلام است و بقیه‌ی انهم به حول تلاش حزب‌الله از گلوى ولی‌فقیه هم خواهد گذشت! اما الان نشان داده میشود که سیاست مماشات در حفظ حکومت ضد بشرى ولی‌فقیه تا چه حد مؤثر بوده است. به محض اینکه دست خود را از پشت آخوندها برداشته‌اند، و آن هم از منظر منافع خودشان، جیغ و داد ملایان حکومتى و نیمکت ذخیره‌ی ایشان درآمده که اى واى جنگ میشود و مجاهدین، واى مجاهدین، رژیم را میخواهند سرنگون بکنند و واى واى!!
CNN از نماینده‌ی آمریکا در ملل متحد میپرسد چرا آقاى جولیانى در تجمع نیویورک مخالفین ایرانى با خواست سرنگونى همراهى کرده است؟ جواب دیپلماتیک خانم هیلى بسیار جالب است، او سیاست تغییر رفتار رژیم را نمایندگى میکند اما در جواب میگوید مشاور روحانى هم در این چند روز خیلى به ما حمله کرده است!
سایت رادیو فرانسه مینویسد: "اینک توکل او (روحانى) به اروپا نیز با شکست روبرو شده است، زیرا شرکت‌های اروپائی یکی پس از دیگری ایران را ترک می‌کنند ....حسن روحانی راه حلی برای خروج از بن بست ندارد، زیرا در سیاست خارجی چیزی جز همان سیاست سنتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد نمی‌کند. سیاستی که بر پایۀ مخالفت با آمریکا شکل گرفته است و او چیزی برای برون رفت از این خصومت با آمریکا پیشنهاد نمی‌کند»."
به زبان دیگر رژیم در بحران قادر به ارائه ى راه حل نه در حل بحرانهاى خارجى و بالطبع و مهمتر در داخل هم ناتوان از ارائه یک راهبرد به غیر از سرکوب بیشتر، براى حفظ خود و رهایی از قیام است.
تفاوت کیفى تعداد شرکت کنندگان و وزن سیاسى تجمعات مقاومت ایران، در حمایت از خانم رجوى و برنامه‌ی ده ماده‌ای ایشان، الان در مقابل همه‌ی چشمهاى هست که باز هستند! این صداى رساى کانونهاى شورشى ایران است که اکنون در میدان داگ هامر شولت، در مقابل سازمان ملل متحد در نیویورک طنین خواهد افکند. چرخ حرکت تغییر رژیم در تاریخ و اجتماع ایران به راه افتاده است، هیچ نیرویی توان مقابله با خواست مردم و مقاومت ایران براى رسیدن به یک ایران آزاد را ندارد. "مگر میشود خورشید را کشت؟ مگر میشود بهار را از آمدن باز داشت؟" *
تجمع بزرگ نیویورک، قبل از اجراء پیروز شده است! مبارک مردم ایران و فرزندان پاکباز مجاهد و مبارزش باشد.
*-از کلام هاى مشهور مسعود رجوى