۱۳۹۵ دی ۸, چهارشنبه






                 

برگی از تاریخ؛ روابط پنهانی خمینی با اسراییل و آمریکا








روز پنجشنبه 2 دی 95 خبرگزاری پاسداران موسوم به ”فارس“ در مصاحبه با ابراهیم یزدی، وزیر خارجه سابق خمینی نکات نه چندان جدیدی از روابط پنهانی خمینی با اسراییل و آمریکا یا به قول خودش ”شیطان بزرگ“ را برملا کرد. نوشته زیر گزارشی در این رابطه است:
آیا به یاد دارید که وقتی قضیه مذاکرات پشت پرده و روابط مخفیانه خمینی با آمریکا و اسراییل آن هم در تهران برملا شد خمینی چه گفت؟ :
سخنرانی علنی خمینی: «ما اصلاً اسراییل را قابل آدم نمی‌دونیم که با اون مذاکره کنیم... . اسراییل اگر دستش به بحر محیط بزنه نجس میشه!» 

آری، حالا حدود 30سال از آن قضیه گذشته است.
یزدی در مصاحبه خود با خبرگزاری پاسداران گفت: «قربانی‌فر که دلال فروش سلاحهای اسراییلی به رژیم بود، ساواکی سابق و در آن زمان، مأمور موساد بود، او سلاحهای مورد نیاز رژیم را از اسراییل به تبریز منتقل می‌کرد و همانجا پولش را نقد دریافت می‌کرد.» 

رژیم در این سالها گاهی برای سفید سازی و به تناسب اسنادی که لو می‌رفت، به مواردی از این قضیه اعتراف می‌کرد.

تلویزیون رژیم: «ایران هم با هوشیاری مسئولان سیاسی و برخی فرماندهان نظامی سعی می‌کند با کنترل روند مذاکرات بخشی از نیازهای نظامی خود را از جمله توپهای دقیق 155 میلی متری تأمین کند.» 

بعدها که پرده برافتاد، روزنامه نیویورک تایمز لیست برخی سلاحهای ارسالی برای خمینی را با ذکر تاریخ، منتشر کرد.

بر اساس اسناد نیویورک تایمز، تاریخ و نوع برخی سلاحهای ارسالی برای خمینی به این شرح بوده:
۲۰آگوست۱۹۸۵ برابر با 29مرداد 1364: ۹۶ فروند موشک ضدتانک تاو (.

سپتامبر۱۹۸۵: ۴۰۸ موشک ضدتانک تاوtav
۱۲ نوامبر۱۹۸۵: تعداد کثیری قطعات هواپیماهای فانتوم.

۲۴ نوامبر ۱۹۸۵: ۵۰۰ موشک ضدهوایی‌هاوک.hawk
۱۷ فوریه۱۹۸۶: ۵۰۰ موشک ضدتانک تاو
۲۷ فوریه۱۹۸۶: ۵۰۰ موشک ضدتانک تاو
۲۴ می ۱۹۸۶:۵۰۸ موشک ضدتانک تاو و۲۴۰ قطعه یدکی موشکهای ضدهوایی‌هاوک

۱۴ ژوئن ۱۹۸۶: تعداد کثیری قطعات و تسلیحات اف 5 تایگر و اف 14 تام کت TAM KAC

۴آگوست۱۹۸۶: قطعات یدکی موشکهای ضدهوایی‌هاوک
۲۸اکتبر ۱۹۸۶ برابر با 6آبان 1365: تعداد ۵۰۰ فروند موشک ضدتانک تاو

همون‌طور که از تاریخ‌ها متوجه شدید فقط همین لیست سلاحهای ارسالی، یک بازة زمانی از مرداد 64 تا آبان 65 را در بر می‌گیرد. یعنی آن رابطه، یک امر مقطعی نبوده در حالی که خمینی دجال  در این باره گفته بود: ”یک مقام عالی‌رتبه از آمریکا به‌طور قاچاق  و با تذکره جعلی وارد ایران می‌شود در صورتی که ایران نمی‌داند چیست. به مجردی که وارد می‌شود معلوم می‌شود که این از مقامات آمریکا است. ایران او را در یک جایی تحت نظر قرار می‌دهد و او با هر کسی خواسته‌است ملاقات کند، ملاقات نمی‌کند.» 

اما کمی بعد رفسنجانی مجبور شد برخی صورتحسابها را رو کند.

رفسنجانی: «برای تاوها حدود 20 میلیون دلار پرداخت شده، حدوداً و برای قطعات هاگ، حدود 10 میلیون.

بعدها هم یکی از سرکردگان پاسداران در جنگ و جدال باندی، دست امام دجالش را این چنین رو کرد.

پاسدار حسن عباسی: «داریم به شما می‌گیم آقای آمیرام نیر، یک مقام اسراییلی آمد این‌جا توی هتل کذا توی تهران سال1365 با شما مذاکره کرد.» 

سرکرده سپاه پاسداران خمینی هم بعداً به دخالت و شرکت سایر سردمداران رژیم در این ماجرا اشاره کرد و گفت که سپاه سلاحهای درخواستی خود را به آمریکا لیست می‌داده است.

محسن رضایی ـ تلویزیون رژیم شنبه سوم مهر 95: «ریگان مک فارلین را به ایران فرستاد، این از طریق مشاور مهندس موسوی یعنی آقای کنگرلو صورت گرفت... . من لیستی از توپ‌های 155 میلی‌متری دادم که خیلی به آن احتیاج داشتیم.» 

حالا دجالیت خمینی را ببینید که تازه بعد از لو رفتن همه این چیزها می‌گفت: «ما اصلاً اسراییل را قابل آدم نمی‌دونیم که با اون مذاکره کنیم... . اسراییل اگر دستشا به بحر محیط بزنه نجس میشه!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر