۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

زلزله در ايران ....



اولین آمارهای تلفات و خسارات زلزله.
یکشنبه شب حدود ساعت 2135 زلزله شدیدی با قدرت هفت و سه دهم ریشتر نواحی غربی ایران را لرزاند. آمار تلفات و خسارت‌های این زلزله به کندی اما مستمراً از طرف نهادهای حکومتی، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری اجتماعی اعلام می‌شود.
بلافاصله مردم مناطق غرب کشور و لرستان به خیابانها ریخته و شب را تا صبح در سرمای جانکاه در خیابانها و پارک‌ها به صبح رساندند.
پزشکی قانونی استان کرمانشاه تا ساعت ۱۱:۴۰دقیقه دوشنبه بوقت ایران، 328جواز دفن صادر کرده:
کرمانشاه 10نفر
اسلام‌آباد 22نفر
کرند 14نفر
سرپل‌ذهاب 236نفر
قصر شیرین 28نفر
ثلاث 15نفر
جوانرود 3نفر

دولت آمار واقعی زلزله را منتشر نمی‌کند.
فرهاد تجری عضو مجلس ارتجاع از قصرشیرین گفت: شمار کشته‌های زلزله بیش از آمار رسانه‌هاست. فیلمها و تصاویر دریافتی از مناطق زلزله‌ زده نیز مؤید همین نکته است. شهرهای سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب با ویرانی نزدیک به 80درصد ساختمانهایشان به کلی تغییر شکل داده‌اند.
در کرمانشاه 80روستا تخریب و غیرقابل سکونت شده‌اند
پالایشگاه ایلام به‌علت همین زمین‌لرزه تعطیل شده.
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده، این زمین‌لرزه در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

گستره جغرافیایی زلزله
برخی خبرها حاکی است زلزله در استانهای مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان نیز به‌وقوع پیوسته است. اما از تلفات و خسارات وارده هیچ گزارش رسمی مشروحی تاکنون منتشر نشده.
گرچه دولت می‌گوید این زلزله پیش‌بینی نشده بود (که این نیز از نشانه‌های ناکارآمدی دستگاههای حکومتی آخوندهاست) اما اگر پیش‌بینی هم می‌شد باز مردم پناهگاهی نداشتند که پیشاپیش به آنجا بروند. تنها پناهگاه امن در این مملکت همان کریدورهای زمینی‌ای است که آخوندها برای خود و موشکهایشان ساخته‌اند و ملت حتی آدرس آنها را هم ندارند!

امدادرسانی به زلزله‌زدگان در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان.
هنوز هیچ نهاد امدادی کارآمدی پیدا نشده که توان جوابگویی به نیازهای مالیات دهندگان را داشته باشد و در این زمینه پاسخگوی مردم مصیبت‌زده باشد.
و از همه بدتر اشراف مردم به آماری است که مستمراً درباره وضعیت فاجعه‌بار بافت‌های فرسوده شهری و بدمسکن‌ها و... می شنوند اما مقام مسئولی که پا پیش گذاشته و الزام نوسازی شهرها و مناطق روستایی کشور را اجرایی کند، وجود ندارد چرا که مردم یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، به مدد سیاستهای ضدمردمی حکومت آخوندها اینک یکی از فقیرترین ملل دنیا به حساب می‌آیند.
خبرگزاری تروریستی تسنیم روز 16خرداد 96 اعتراف کرد ایران در شمار ۵کشور فقیر ملل خاورمیانه و آسیای مرکزی است و با افغانستان، یمن، پاکستان و تاجیکستان در قعر جدول فقیرترین‌ها قرار دارد.
 
 
اما درد ملی ناشی از بی‌اعتنایی حکومت نسبت به جان مردم وقتی شدت بیشتری می‌یابد که همگان به چشم می‌بینند و می‌شنوند که بودجه فرضا عمرانی یک کشور 80میلیونی چقدر است و بودجه حوزه آخوندی قم که جمعیتش کسری از اعشار جمعیت ایران است چقدر است!

مردم، بی‌دفاع در برابر زلزله و دیگر سوانح طبیعی آینده.
اینجا می‌توانید به چند عدد و رقم نگاه کنید و بیشتر و بهتر به عمق فاجعه‌ای که در ایران در جریان است پی ببرید.
حوادثی که راهگشای تلفات نجومی در حوادث و سوانح طبیعی آینده هم هست! حوادث و فجایعی که هم اینک پشت در خانه تک‌تک ایرانیان نشسته و برای روز موعود ثانیه شماری می‌کنند!
آمارها از گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا به تاریخ یکشنبه 14آذر سال 95است که حسن روحانی لایحه پیشنهادی سال 96 دولتش را به مجلس ارتجاع تسلیم کرد.

مقایسه بودجه عمرانی کشور با بودجه حوزه‌های آخوندی
بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که یک نهاد تروریستی خارج‌کشوری آخوندهاست 186میلیارد و 402میلیون تومان

مجمع جهانی تقریب اهل بیت که یک سازمان تروریستی – اطلاعاتی آخوندهاست، 41میلیارد تومان.

دانشگاه اهل بیت سه میلیارد و 700میلیون تومان.
دانشگاه مذاهب اسلامی 11میلیارد و 471میلیون تومان!

برآورد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی مجموعاً 377میلیارد و 552میلیون و 700هزار تومان.

بودجه برآورد شده سازمان اوقاف و امور خیریه 138میلیارد و 800میلیون تومان.

بودجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 111میلیارد و 900میلیون تومان.

بودجه مرکز خدمات علمیه حوزه علمیه 708میلیارد و 300میلیون تومان.

بودجه برآورد شده شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعاً 367میلیارد تومان

بودجه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه زنان 229میلیارد تومان.

بودجه برآورد شده جامعه المصطفی 267میلیارد و 673میلیون تومان.

بودجه برآورد شده برای بنیاد بین‌المللی و فرهنگی موسوم به امام رضا (ع) 8میلیارد و 600میلیون تومان.

بودجه کانون فرهنگی و هنری مساجد 58میلیارد و 800میلیون تومان.

آمار کل طلبه‌های کشور چیزی حدود 200هزار نفر است که در 500حوزه آخوندی زندگی می‌کنند (تابناک 14شهریور 94)

بودجه نظامی آخوندها
بودجه سپاه پاسداران معادل 22هزار و 245میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که بعداً بیشتر شد و به میزان 150درصد نسبت به بودجه سال گذشته افزایش داشت!

22هزار میلیارد تومان پاسداران و سایر قسمتهای ماشین جنگ و سرکوب آخوندی بیشتر از 44میلیارد تومان است

بودجه عمرانی کشور
حال همه این عدد و رقم‌های نجومی را داشته باشید و به آمار بودجه عمرانی همین سال نگاه کنید:
به گزارش خبرگزاری حکومتی خانه ملت (یکشنبه ۸اسفند 95) بودجه عمرانی کل کشور معادل 60هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
همه این پولها و بودجه در کشوری خرج می‌شود که به‌شهادت حکومت‌گرانش یک‌سوم جمعیت ایران بد مسکن هستند. (عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مصاحبه در اردبیل 23آبان 96)
بد مسکن یعنی کسانی که در خانه‌های کلنگی‌ای زندگی می‌کنند که بنا بر معیارهای شهرسازی و ایمنی شهرداریها، قابل سکونت نیستند.
زمین‌لرزه اخیر چنان‌چه فرضا در تهران اتفاق می‌افتاد بی‌شک فاجعه میلیونی به بار می‌آورد چرا که بیش از سه چهارم شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.
مقایسه بودجه‌های عمرانی و آخوندی
 
در تهران و بسیاری کلان‌ شهرهای دیگر از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و... بیش از نیمی از شهر را محلاتی تشکیل می‌دهند که نه بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده و نه با معیارهای مهندسی بنا شده‌اند. نمونه ویرانی‌های ساختمانهای مسکن مهر در همین زلزله اخیر و در همین تصاویری که تاکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند که حتی ساختمانهای نوساز دولتی هم فاقد حداقل استحکام لازم برای مقابله با زمین‌لرزه می‌باشند. این درحالیست که همگان می‌دانند ایران روی خط زلزله قرار دارد و بایستی تمامی اماکن آن ضد زلزله بوده و با مصالح مناسب و مقاوم در برابر زلزله ساخته شوند.
 
مالیات ایرانیان کجا هزینه می‌شود؟
ایمن سازی و نوسازی شهرهای ایران اینک سالهاست که نه یک نیاز توریستی و تزیینی بلکه یک ضرورت ایمنی برای حفظ جان شهروندانی است که مالیات‌هایشان را حکومت آخوندها یا خرج جنگ در سوریه و یمن و عراق می‌کنند یا صرف مخارج آقازاده‌های خودشان و در داخل و خارج کشور می‌کنند و بخش دیگرش را هم هزینه ماشین سرکوبی می‌کنند که سپاه پاسداران و بسیج ضدخلقی نام دارند.
گرچه ایران آبستن زلزله‌ها و زمین‌لرزه‌های اینچنینی دیگری هم هست اما کیست که نداند از فراسوی این‌گونه زمین‌لرزه‌ها، یک زلزله سیاسی نیز در حال رخ نمودن است.
 
نگاهی به بودجه‌هایی که آخوندها رسماً و پیش چشم ملت خرج خود و خانواده‌ها و گارد‌های محافظ پاسدارشان می‌کنند و نگاهی به ویرانه‌های شهرها و فوج مالباختگان و بیکاران که با بدمسکنهای میلیونی در هم آمیزند، تابلوی سیاهی در افق دید آخوندها قرار می‌دهد. تابلوی یک شورش همگانی و میلیونی که هنگام خیزش امواجش، هیچ سیل‌بندی توان مهار کردنش را نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر